آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث

آموزش اسکیما FAQ ( سوالات متداول ) در رنک مث

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث

آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث تنها شروع کار است، در مرحله اول باید بدانیم FAQ درواقع چیست. یک برگه سوالات متداول یا همان FAQ شامل تعداد زیادی سوال و البته پاسخ‌های مرتبط با آن است. سوالات موجود در این برگه به کمک اسکیمای اضافه شده توسط رنک می‌تواند، شانس شما را برای نمایش سوالات در Rich Result  یا همان Rich Snippetها در گوگل افزایش دهد.

افزودن اسکیما سوالات متداول در رنک مث تنها یکی از کارهایی است که می‌توانید با کد های اسکیما انجام دهید، اسکیمای FAQ یا همان سوالات متداول یک کد نشانه‌گذاری هوشمند است که می‌تواند به گوگل کمک کند که متوجه شود دقیقاً به چه چیزی در وب‌سایت شما طرف است. پرسش یا پاسخ، ویدئو، گالری و بسیاری از انواع مطالبی که در وب‌سایت خود می‌گذارید می‌تواند با یک کد اسکیما ترکیب شده و نتایج بهتری را در گوگل نصیب شما کند.

مزایای افزودن اسکیما سوالات متداول در رنک مث

حال که می‌دانید یک صفحه FAQ و اسکیمای آن در واقع چه چیزی هستند به سراغ مزایای افزودن اسکیما سوالات متداول در رنک مث می‌رویم. اگر حتی یکی از سوالات شما در Rich Snippetهای گوگل قرار بگیرد باعث افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت شما خواهد شد. این موضوع در کنار امکان قرارگیری در بخش Action می‌تواند باعث افزایش رتبه وب‌سایت شما گردد.

در صورتیکه آشنایی با افزونه رنک مث ندارید، می‌توانید از صفحه آموزش رنک مث که در آن به صورت رایگان این افزونه آموزش داده شده است دیدن نمایید.

آموزش افزودن FAQ Schema با Rank Math

حال در آموزش افزودن FAQ Schema با Rank Math به سراغ این سوال می‌رویم که چگونه می‌توان اسکیمای سوالات متداول را به‌وسیله افزونه رنک مث به یک برگه اضافه کرد. مرحله اول قطعاً نصب خود افزونه Rank math خواهد بود، در سربرگ Plugins بر روی گزینه Add New کلیک کنید. (در وردپرس فارسی این گزینه‌ها به نام‌های افزونه‌ها و افزودن هستند)

افزودن اسکیما FAQ

حال پس از  به کمک نوار جستجو نام Rank Math یا رنک مث را جستجو کرده و بر روی دکمه Install Now (نصب) کلیک کنید. پس از نصب این افزونه می‌توانید پابه‌پای راهنمای آن تا ثبت اطلاعات اولیه پیش بروید. همچنین اگر از افزونه‌های SEO دیگر همچون یوست استفاده می‌کنید نیز انتقال کل اطلاعات شما به این افزونه به‌سادگی فشردن یک کلیک خواهد بود.

حال که افزونه را نصب کردید به سراغ آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث خواهیم رفت. اگر از ادیتور گوتنبرگ استفاده می‌کنید اضافه‌کردن اسکیما افزودن اسکیما سوالات متداول به‌سادگی فشردن گزینه FAQ By Rank Math در ادیتور خواهد بود. انتخاب این گزینه شمارا به انواع بلاک‌های FAQ هدایت خواهد کرد. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را برای شروع به کار برگزینید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اولین کار و مهم‌ترین کار اضافه‌کردن سوال مورد نظر شما در بلاک ایجاد شده است.  در مرحله بعد آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث  شما می بایست سوالات و پاسخ های خود را درج کنید. در رنک مث امکان اضافه‌کردن یک عکس نیز برای شما فراهم شده است که به‌وسیله آن می‌توانید در بالاک ایجاد شده از تصویر نیز استفاده نمایید.

 آموزش اسکیما سوالات متداول رنک مث

پس افزودن اسکیما سوالات متداول در رنک مث علاوه بر این موارد تنظیمات بسیاری نیز در اختیار شما قرار گرفته است. به‌وسیله آن می‌توانید استایل بلاک، نحوه نمایش سوالات، تایتل، اندازه عکس و بسیاری از موارد دیگر را تنظیم کنید. حال که سوال و پاسخ‌های خود را اضافه کردید مرتب کردن آنها نیز همانند آب خوردن خواهد بود.در آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث ما به شما یاد می‌دهیم که به کمک پیکان‌های بالا و پایین موجود به‌راحتی ترتیب قرارگیری سوالات را نیز همان گونه که صلاح می‌دانید تغییر دهید، البته این ویژگی تنها در رنک مث پرو قابل‌دسترسی خواهد بود.

افزودن اسکیما سوالات متداول

بر خلاف دیگر افزونه‌های اسکیما که کاربر محدود به اضافه‌کردن یک بلوک FAQ است. رنک مث به کاربر این امکان را می‌دهد تا هر تعداد که نیاز دارد بلوک سوالات متداول را به برگه خود اضافه کند. این موضوع می‌تواند برای برگه‌های که چندین موضوع و کالا را در بر می‌گیرند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین با اضافه‌کردن چندین کد اسکیما احتمال نمایش وب‌سایت و سوالات شما در نتایج rich گوگل بیشتر خواهد بود.

اضافه کردن طرح سوالات متداول

افزودن اسکیما سوالات متداول در رنک مث در ویرایشگر کلاسیک

البته که می‌دانیم بسیاری از کاربران همچنان ترجیح می‌دهند که از ادیتور کلاسیک برای تغییر و افزودن مطالب استفاده کنند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید باید بگوییم نحوه اضافه‌کردن اسکیمای سوالات متداول رنک مث کمی متفاوت‌تر از ویرایشگر گوتنبرگ است.

به‌وسیله رنک مث پرو و سیستم پیشرفته تولید تگ‌های اسکیما می‌توانید اسکیمای موردنظر خود را برای یک یا چندین برگه به‌صورت اختصاصی تنها با چند کلیک اضافه کنید. اگر قصد دارید که اسکیمای سوالات متداول را برای یک برگه یا چند صفحه اضافه کنید امکان استفاده از این ویژگی در پایین ادیتور کلاسیک هر برگه نیز قرار گرفته است.

  1. در مرحله اول به قسمت پایین ادیتور کلاسیک برگه یا پست خود بروید.
  2. در سربرگ اسکیما به سراغ قسمت اضافه‌کردن بروید.
  3. نوع اسکیمایی که می‌خواهید به برگه یا پست اضافه کنید را مشخص کنید
  4. اطلاعات را تکمیل کنید.
افزودن سوالات متداول در رنک مث

افزودن FAQ Schema با Rank Math به همین سادگی است. شما توانستید یک کد اسکیمای حرفه‌ای را به وب‌سایت خود اضافه کنید. در ادامه می‌بینید که هر اسکیمای اضافه شده دارای یک کد است که با قرارگرفتن این کد در هر قسمت از پست یا برگه شما اسکیمای شما نمایش داده خواهد شد. به‌وسیله این قابلیت می‌توانید مکان قرارگیری اسکیمای خود از جمله اسکیمای سوالات متداول را خودتان مشخص کنید. همچنین شما محدود به نمایش اسکیما در انتهای صفحه همچون دیگر افزونه‌ای‌های اسکیما نخواهید بود.

نکاتی که باید در زمان اضافه‌کردن اسکیما سوالات متداول رعایت کنید

حال که با خواندن آموزش افزودن FAQ Schema با Rank Math و نحوه کارکردن با این افزونه آشنا شدید نکاتی هستند که در زمان اضافه‌کردن این نوع اسکیما باید رعایت کنید. نیازی نیست که در تک‌تک صفحات شما اسکیمای سوالات متداول وجود داشته باشد. تنها در صورتی از این اسکیما استفاده کنید که سوالات بسیاری را که معمولاً از شما پرسیده می‌شود را لیست کرده باشید.

تا جای ممکن از FAQ برای اهداف تبلیغاتی استفاده نکنید، گوگل متوجه این نوع اسکیما شده و احتمال نمایش آنها را به‌شدت کاهش داده است. همچنین استفاده از کلمات خشن، ناپسند یا هرگونه کلماتی که به‌طورکلی خشن یا غیرقانونی باشند باعث عدم نمایش سوالات شما در بخش Rich snippet خواهد شد.

یک سوال تکراری را در چندین برگه تکرار نکنید، اگر سوال شما پرسشی است که برای چندین محصول یا برگه یکسان است. بهتر است یک برگه جداگانه بسازید و لینک‌سازی داخلی را برای نمایش آن در دیگر برگه‌ها شروع کنید.

آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث و بررسی خطای آن

آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث به همین سادگی بود، اما قطعاً شما می‌بایست از نحوه صحیح قرارگیری کدهای اسکیما در وب‌سایتتان اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید به‌وسیله url inspection سرچ کنسول درخواست ایندکس صفحه موردنظر خود را ثبت کنید. پس از ثبت گوگل به شما لیستی از اسکیماهای موجود و خطاهای موجود در تمامی کدهای برگه را به شما خواهد داد. همچنین از سمت چپ کنسول و انتخاب گزینه Enhancement و سپس انتخاب FAQ می‌توانید نتیجه اسکیمای FAQ موجود در وب‌سایتتان را مشاهده کنید.

4/5 - (20 امتیاز)
فرید معیریان

فرید معیریان

متخصص وب مارکتینگ که در این سالها به صورت تخصصی بیشتر در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم

10 پاسخ به “آموزش افزودن اسکیما سوالات متداول با رنک مث”

  1. حسن گفت:

    سلام من سایت szsitebuilder.irرو درست کردم چطوری میتونم براش اسکیما بزنم؟

    • فرید معیریان گفت:

      با سلام و احترام

      برای صفحه اصلی قصد دارید اسکیما FAQ قعال نمایید یا صفحات داخلی ؟ از المنتور استفاده میکنید ؟

  2. اردشیر گفت:

    سلام وقت بخیر… من FAQ رو برای دسته گوشی موبایل ساختم ولی شورت کد نمایش داده نمیشه راهنمایی میکنید چطور باید شورت کد رو بگیرم و اینکه وقتی برای محصولات FAQ ساختم شورت کد رو به من داد ولی برای دسته های کلی نمایش نمیده …
    سوال دوم اینکه : در دسته بندی های کلی شورت کد رو باید کجا بذارم که FAQ رو آخر صفحه نمایش بده؟

    • فرید معیریان گفت:

      با سلام و احترام

      در صورتیکه از صفحه ساز هایی مانند المنتور ، ویژوال کامپوزر و گوتنبرگ استفاده میکنید ، نیازی به استفاده از شورتکد نمی باشد و خود این صفحه ساز ها المان آکاردئون جهت ساخت اسکیما FaQ را دارند.
      در غیر اینصورت از شورتکد مانند نمونه لینک زیر استفاده نمایید :
      تصویر شورتکد

  3. اردشیر گفت:

    برای محصولات از همین شورتکد استفاده میکنم ولی برای دسته بندی ها گلی مثل موبایل، لپ تاپ و … شورتکد نمایش داده نمیشه

    • فرید معیریان گفت:

      احتراما به صورت پیشفرض در دسته بندی وردپرس از مواردی مانند اسکیما پشتیبانی نمی شود.

      شاید بتونید اختصاصی با ترفند های کدنویسی چنین موردی را اضافه نمایید

  4. محمد امین گفت:

    با سلام و خسته نباشید فراوان
    بنده سوالی داشتم و اونم این است که آیا می شود با افزونه رنک مث مقالات را در گوگل ستاره دار کرد و اگر می شود چگونه باید این کار را انجام داد؟
    با تشکر فراوان

    • فرید معیریان گفت:

      با سلام و احترام
      بله ، امکان این مورد وجود دارد ولی طبیعتا اسکیما Review مناسب درج در محصولات می باشد که در زمان ساخت اسکیما محصول این گزینه نیز قابل مشاهده است.
      در صورتیکه تمایل دارید برای مقالات خود نیز از اسکیما ستاره استفاده کنید ، میتوانید از افزونه kk Star Ratings استفاده نمایید.

  5. رضا قاسمی منش گفت:

    با احترام خدمت شما
    سپاس گذارم از توضحیات جامع شما
    احتراما ، به نظر شما ایا قرار دادن اسکیما سوالات متداول برای محصولات مثل قیمت این محصول در سال 1403 چقدر است و از این دسته سوالات ، از لحاظ seo مشکلی ندارد؟

    • فرید معیریان گفت:

      با سلام و احترام
      گوگل در داکیومنت های خودش نگفته که این اسکیما را مجاز نیستید بر روی محصولات بزنید اما در اکثر مواقع این اسکیما بر روی محصولات نشون داده نمیشه چون اسکیمای مناسب محصولات اسکیمای Product است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *