آموزش کنونیکال در رنک مث

افزودن تگ کنونیکال در رنک مث

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در این آموزش قراره نحوه افزودن تگ کنونیکال را در افزونه رنک مث پرو را به شما عزیزان آموزش دهیم

نحوه افزودن تگ کنونیکال در رنک مث

  1. تگ کنونیکال در رنک مث  که عموماً به صورت rel = “canonical”  مورد استفاده قرار گرفته، راهی است که با استفاده از آن می‌توانیم به موتورهای جست و جو بگوئیم که کدام یک از URLهای مشخص، نسخه اصلی برای یک صفحه از وب سایت می‌باشند. به بیان دیگر، زمانی که 2 یا 3 صفحه مختلف دارید که تکراری بوده و یک مفهوم مشخص را می‌رسانند، با کمک تگ کنونیکال می‌توان به گوگل گفت که از بین این صفحات کدام یک مدنظر بوده و باید در نتایج جست و جو رتبه بهتری بگیرد.
  2. به عنوان مثال شما یک صفحه تحت عنوان «جاهای دیدنی ماسال» و در دسته‌بندی، صفحه دیگری با عنوان «دیدنی‌های ماسال» دارید. ممکن است که موتور جست جوی گوگل زمان نمایش این دو صفحه در نتایج نتواند به طور دقیق تشخیص دهد که باید کدام صفحه را اولویت قرار دهد.
  3. اگر صفحه «جاهای دیدنی ماسال»، صفحه‌ای جامع‌تر و کامل‌تری بوده و شما می‌خواهید که این صفحه به جای «دیدنی‌های ماسال» در نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شود، باید در صفحه‌ای که اعتبار آن کم‌تر بوده و در این‌جا منظور «دیدنی‌های ماسال» است، بر روی گزینه «ویرایش دسته» کلیک کنید.

نکته: ممکن است که تشابه مفهومی و محتوایی دو مقاله نیز وجود داشته باشد. در این مثال ما شباهت یک دسته و یک مقاله را آورده‌ایم اما در هر صورت می‌توان با مشخص کردن تگ کنونیکال برای گوگل مشخص کرد که کدام صفحه از اعتبار بیش‌تری برخوردار بوده و باید در نتایج جست و جو نمایش داده شود.

  • پس از کلیک بر روی «ویرایش دسته» به سمت پایین اسکرول کرده و برای افزودن تگ کنونیکال در رنک مث، روی تنظیمات پیشرفته در کادر مربوط به تنظیمات Rank Math کلیک کنید.
  • در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان URL متعارف (Canonical) وجود داشته که باید در کادر روبه‌روی آن لینک صفحه‌ای که اعتبار بیش‌تری دارد و در مثال ما «جاهای دیدنی ماسال» است را وارد نمائید.
  • با انجام این تنظیمات و وارد نمودن لینک صفحه‌ای که اعتبار بیش‌تری داشته در صفحه‌ای که اعتبار آن کم‌تر است، گوگل می‌تواند تشخیص دهد که کدام صفحه را با وجود تشابه محتوایی به کاربر نمایش دهد.
  • برای ذخیره تغییرات بر روی گزینه «به‌روزرسانی» کلیک کنید.

تست کارکرد کنونیکال در رنک مث

  1. برای این که از کارکرد صحیح تگ کنونیکال اطمینان حاصل کنید، کافی‌ست که وارد دسته‌بندی شده و دسته‌ای که اعتبار آن کم‌تر بوده و در مثال ما «دیدنی‌های ماسال» است را پیدا کرده و روی «نمایش دسته» کلیک کنید.
  2. کلیک راست کرده و روی گزینه View Page Source کلیک کنید.
  3. اگر تگ کنونیکال فعال شده باشد، با چنین خط کدی روبه‌رو خواهید شد:

<link rel=”canonical” href=”https://www.website.com/page/” />

نکته: به جای https://www.website.com/page/” / لینک صفحه اصلی که می‌خواهید برای گوگل مشخص کنید که در اولویت نتایج خود به کاربر نمایش بدهد و اعتبار بیش‌تری نیز دارد، قرار خواهد گرفت. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با تگ کنونیکال در رنک مث می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
فرید معیریان

فرید معیریان

متخصص وب مارکتینگ که در این سالها به صورت تخصصی بیشتر در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم

3 پاسخ به “آموزش کنونیکال در رنک مث”

  1. محمد گفت:

    سلام من تگ کنونیکال که وارد اون باکس میکنم و بروزرسانی رو میزنم همه ی صفحاتی که قبلا کنونیکالشون رو زدم میره خودکار رو اون url که آخر از همه وارد کردم ینی خودکار برمیگردن رو آخرین url همه ی صفحات

  2. عبد براتزاده گفت:

    سلام استاد عزیز یعد از کانفینگ رنک مث صفحات باید تگ canonical به خودشون بدن الان واسه من تو سایت داخل ساب دامینم اینجوری نیست این مشکل ؟
    اگر جواب اره هست چگونه باید رفع شه

    • فرید معیریان گفت:

      با سلام و احترام

      لینک ها به صورت خودکار به صفحه خودشون تگ canonical میخورن و نیازی به وارد کردن لینک نیست
      در صورتی از این تگ استفاده نمایید که قصد دارید به یک صفحه و یا لینک دیگری canonical نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *