در این بخش از آموزش افزونه رنک مث قصد داریم نحوه تنظیمات مربوط به سئو محلی در افزونه رنک مث پرو را خدمت شما آموزش دهیم
تنظیمات سئو محلی در رنک مث
- در مرحله اول از تنظیمات سئو محلی در رنک مث از بخش زیرعنوانها و متا، سئو محلی را انتخاب کنید. در این بخش فقط چهار مورد (شخص یا شرکت، نام، لوگو و URL) وجود دارد که برای دسترسی به تنظیمات کامل این بخش باید نسخه پرو افزونه رنک مث را نصب داشته باشید.
- زمانی که یک وب سایت را در گوگل جستوجو کنید، در صورتی که سئو محلی آن تنظیم شده باشد در سمت چپ صفحه نتایج گوگل اطلاعاتی در رابطه با موقعیت مکانی شرکت یا شخص صاحب وب سایت، شماره تماس و اطلاعاتی از این قبیل برای دسترسی سریعتر نمایش داده میشود. برای این که بتوانید چنین تنظیماتی را برای وب سایت خودتان نیز داشته باشید، در این مرحله روی «پیشخوان» کلیک کنید.
خدمتی از تاپ وردپرس که شاید نیاز شما باشد: خدمات سئو سایت حرفه ای
- گزینه «سئو محلی و گراف دانش» را از لیستی که ظاهر شده پیدا کرده و اگر غیر فعال است، آن را فعال کنید. در همین کارت اگر بر روی گزینه «تنظیمات» کلیک کنید، مجدداً به صفحه تنظیمات سئو محلی در رنک مث هدایت میشوید.
- در این مرحله لوکال سئو برای شما فعال شده و تعداد تنظیمات نیز بیشتر شده است.
تنظیمات مربوط به نوع وب سایت
- از طریق گزینه «شخص یا شرکت» میتوانید تعیین کنید که وب سایت شما شخصی بوده یا این که سازمانی است.
- گزینه دوم تحت عنوان «نام» برای مشخص کردن نام شما یا نام شرکتتان است.
- در قسمت بعدی امکان آپلود کردن لوگوی وب سایت وجود داشته که میتوانید با استفاده از آن لوگوی خود را مشخص کنید.
تنظیمات دسترسی کاربر به وب سایت
- در بخش «آدرس URL» کافی است که آدرس وب سایت خود را وارد کنید تا کاربر با سرچ کردن نام سایت شما بتواند به لینک URL آن نیز دسترسی سریع داشته باشد.
- اگر گزینه «استفاده از چندین مکان» را فعال کنید، پس از ذخیره کردن تغییرات یک نوع پست سفارشی جدید تحت عنوان «مکانها» ایجاد شده که در آن میتوان چندین مکان از کسب و کار یا سازمان را اضافه نمود.
- از بخش «ایمیل» میتوانید ایمیلی که میخواهید در موتورهای جستوجو به کاربر نمایش داده شود را وارد کنید.
تنظیمات آدرس وب سایت در سئو محلی در رنک مث
- از بخش «آدرس» به ترتیب از بالا به پایین میتوانید اطلاعات پستی خیابان، منطقه، ناحیه، کدپستی و کشور را وارد کنید.
- در بخش «فرمت آدرس» به صورت پیشفرض در سئو محلی ترتیب نمایش آدرس اضافه شده که میتوانید از همین ترتیب بدون اعمال تغییرات برای نمایش آدرس خود استفاده کنید.
تنظیمات نوع کسب و کار
- از بخش «نوع کسب و کار» میتوانید از بین گزینههای موجود نزدیکترین گزینه به نوع فعالیت کسب و کار خودتان را انتخاب کنید و اگر گزینه مد نظر شما وجود نداشت، نوع کسب و کار را روی «Organization» قرار دهید.
- از طریق بخش «ساعات کاری» میتوانید تعیین کنید که فروشگاه یا شرکت شما از روز دوشنبه تا یک شنبه از چه زمانی باز بوده و چه زمانی بسته است. همچنین میتوانید روزهایی که فروشگاه شما فعالیت نمیکند و بسته است را از این لیست حذف کنید.
- در بخش «فرمت ساعات کاری» میتوانید تعیین کنید که زمان فعالیت فروشگاه شما به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده شود یا به صورت ۱۲ ساعته.
- از بخش «شماره تلفن» میتوانید شمارههای مربوط به خدمات مشتری، پشتیبانی فنی، پشتیبانی صورتحساب، پرداخت قبض، پیگیری بسته و… را مشخص کنید تا در نتایج جستوجو نمایش داده شود. علاوه بر این، امکان مشخص کردن فرمت شماره تماس نیز وجود داشته که در ایران از +98 استفاده میشود.
- از بخش «دامنه قیمت» میتوانید مشخص کنید که محصولات و خدمات فروشگاه شما از چه رنج قیمت تا چه رنج قیمتی موجود میباشد. البته معمولاً از این گزینه استفاده نمیشود.
- از بخش «کلید API نقشه گوگل» برای نمایش نقشه گوگل در سایت باید API گوگل را بگیرید و در این بخش وارد کنید.
- در بخش «مختصات جغرافیایی» باید وارد وب سایت maps.google.com شده و مختصات جغرافیایی کسب و کار خود را از نقشه پیدا و کپی کرده و در این بخش پیست کنید.
- اگر «صفحه درباره ما» و «صفحه تماس با ما» در وب سایتتان وجود دارد، میتوانید از بخش صفحه درباره ما و تماس با ما آدرس صفحه را وارد کنید.
- در نهایت بر روی گزینه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.